Plan: | Zilverbaan, 2e fase Westelijke Ontsluitingsroute |
---|---|
Status: | vastgesteld |
Plantype: | bestemmingsplan |
IMRO-idn: | NL.IMRO.0861.011400ZILVERBAAN-0401 |
Ter plaatse van de aanduiding ' Luchtvaartverkeerzone - ILS (Instrument landing System) ' geldt dat die gronden -naast de andere aangewezen bestemming(en)- primair bestemd zijn als invliegroute van het vliegverkeer en het daarbij behorende verstoringsvlak van het Instrument Landing System (ILS) ter waarborging van de vliegveiligheid.
Op de gronden als bedoeld in 10.1.1 mag de bouwhoogte maximaal 25 m bedragen.
Burgemeester en wethouders kunnen bij een omgevingsvergunning afwijken van het bepaalde in 10.1.2 en toestaan dat een hogere bouwhoogte wordt gerealiseerd indien de werking van het Instrument Landing System (ILS) niet in onaanvaardbare mate negatief wordt beïnvloed en voorafgaand aan het verlenen van de afwijking schriftelijk advies is ingewonnen bij de beheerder van de betrokken Instrument Landing System (ILS).
Het is verboden op of in de gronden met de aanduiding 'Luchtvaartverkeerzone - ILS (Instrument landing System)' zonder of in afwijking van een omgevingsvergunning voor het uitvoeren van werken, geen bouwwerk zijnde, of van werkzaamheden de volgende werken, geen bouwwerken zijnde, en werkzaamheden uit te (laten) voeren:
Het in 10.1.4 onder a vervatte verbod geldt niet voor werken of werkzaamheden:
De in 10.1.4 onder a genoemde omgevingsvergunning kan slechts worden verleend indien door de werken of werkzaamheden, dan wel door de daarvan hetzij direct hetzij indirect te verwachten gevolgen, de werking van het Instrument Landing System (ILS) niet onaanvaardbaar negatief wordt beïnvloed. Alvorens te beslissen over een aanvraag voor een omgevingsvergunning horen burgemeester en wethouders de beheerder van het Instrument Landing System (ILS).